Hepimizin  iyilik, dirlik, dayanıklılık ve güvenmek için içsel bir gücümüz var, zor zamanlarda bile… Sadece bazen bu kaynakları ortaya çıkarabilmemiz için desteğe, aracılara veya vesilelere ihtiyacımız vardır. Sadece yöntemler, bilgiler bunun için yeterli olmayabilir. Yaşamlarımızda uygulamalar ve deneyimlere de yer vermemiz gerekebilir. Sessiz Mindfulness İnzivaları bu niyetle yapılmaktadır. En az 5 gün olarak tavsiye edilen bu inzivalarda temel niyet; günlük hayatın otomatikleşmiş düzeninin dışına çıkarak yoğun bir biçimde uygulama/meditasyon yapmaktır. Mindfulness inzivaları  tüm gün sürer, inziva yapılan yerde kalırsınız, genelde aynı niyetle bir araya gelmiş bir grupla bir öğretmen eşliğinde yapılır. İçeriğinde her biçimiyle mindful meditasyonlar (oturma, yürüme, yatarak beden taraması, hareket ederken meditasyon, yemek yerken…), rehberlerle yapılan bireysel görüşmeler, ve bunun yanı sıra inzivayı yöneten kişi tarafından yapılan konuşmalar ve bilgilendirmeler olur.

 Katılımcıların süregelen bir meditasyon deneyimi olması, en azından bir MBSR (mindfulness Temelli Stres Azaltma )programına veya MBCT (mindfulness temelli bilişsel terapi)ye katılmış olmaları beklenir. Dünyada da mindfulness eğitmeni olmak istiyorsanız eğitici eğitim programlarına ek olarak inzivalara da katılmış olmanız beklenir. Bu bir yol,  bir şeyleri tamamlamak, sertifika almak gibi anlaşılmasını da istemem.

 Biz bu inzivaya nasıl başladık…

Gün 1

Meslek gruplarına göre ayrıldık sonra grup içinde konuşuldu.

Sonra salonun etrafında yürüdük ve zil ile durunca yan yana geldiğimiz kişiyle tanıştık bunu 3 tur yaptık. Bu kişiye burada olmanın zorlukları ve güzelliklerinden bahsettik.

Ben burada olmanın zorluğunu ailem arkadaşlarımla geçirebileceğim yaşamımda çok da fazla olmayan böyle bir 6 günü burada geçirmek olduğunu ve güzel olan yanının ise sadece kendimle olmam ve İngilizce de kullanılan “homesick” “ev özlemi”ni gidermek olduğunu söyledim. Ev özlemi çünkü kendi evimi bedenimi ya da zihnimi özlemek. Bu camiayı özlemek, yargılanmadan, kimsenin birbirini değersizleştirmeye, yaptığı işi, meditasyonu, pratiklerini anlamsızlaştırmaya çalışmadığı , alaycı bir tutumla yaklaşmadığı ya da bunu her şeye ilaç yüce ve ulu bir cemiyetin uygulaması olarak görmediği doğal ortam. Burada çoğu kişi bunu yıllardır uyguluyor ve bunun hakkında konuşmaktan çok bunu deneyimliyor….

Uygulamaya oturma meditasyonuyla başladık ve bu oturmada bu inzivadaki rehberimiz JAYA bize burada olma niyetimizin ne olduğunu anlamaya davet etti. Ve sonra sadece buraya gelmek, yerleşmek ve neleri bırak istediğimizi anlamaya davet etti.

Zümra AtalayJaya Rudgard

Niyetin nedir?  Neleri bırakmak istersin?

Neleri bırakmak istediğimi bilmiyorum açıkçası, bazen kendimi şuraya bıraksam yeni bir ben alıp gitsem diyorum. Sonra kendimden de vazgeçemediğimi anlıyorum… ve sonunda kendimi sürece bırakma kararı alıyorum bakalım neler olacak. Meraklıyım…

Sonra yanımızdaki kişiyle niyetimiz ve bırakmak istediklerimizle ilgili konuştuk.

İnziva Kuralları hatırlatıldı.

Burada olma niyetimiz günlük hayatta alışkanlık haline getirdiğimiz otomatikleşen yaşam biçimimize ara verip yoğun olarak mindfulness uygulamalarına odaklanmak.

5 gece 6 gün sessizlikteyiz

Telefon yok (acil durum olmadıkça)

Kitap, televizyon ve bilgisayar yok

Yazı yazmak ve not almak da tavsiye edilmiyor. Fakat kısa yansıtmalar, hatırlatıcılar yazılabiliyor. (ben ufak anahtar cümleler yazdım her gün, bu yazıyı yazabilmek için)

Ara yok yani şimdi uygulamayı ya da meditasyonu yaptık, şimdi kahve arası veya dinlenme gibi bir ara yok. Her an bir mindfulness uygulaması yemek yerken, dururken, bakarken, bir şeyler içerken, sıkılırken ve keyiflenirken hep deneyimde olmak. Kendinizle ve dünyayla temasta kalmak

Yemekten sonra tamamen sessizliğe geçtik,

Meditasyon yapmak için büyük salonda toplandık 30dk meditasyonun teması; bizim burada olmamızı sağlayanları anmak bu kişiler hocalarımız, bize bu yolu açanlar veya evde ya da işte şu anda bize yardım eden ve buraya gelmemizi kolaylaştıran kişiler. Ve onların arkamızdaki desteğini hissetmek. 

3 tema ile çalıştık Burada olmak, rahatlamak (bedensel ve zihinsel) ve olasılıklar/fırsatlar

Sonra ,JAYA 3 mum yaktı  geçmiş, gelecek ve bu güne……

  Geçmiştekileri andım (özellikle beni destekleyen sırtımda desteğimi hissettiğim kişileri) Bugün ile  temastayım ve geleceğe güvenle bakıyorum (gelecek geleceğin işlerine bakacaktır en azından)

(Devamı 2. Bölümdedir)